1. Utalvány-minta igénylése:

    A 25/2006. (V.18.) IM rendelet az illeték és a közzétételi költségtérítés
    elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más
    cégügyekben alapján utalvány-minta lekérésére van szükség.

    Utalványminták: illeték, költségtérítés, útmutató

    Figyelem: Az elektronikus cégeljárásban kizárólag az erre a célra
    rendszeresített utalványminták használhatóak fel (1035730
    számsorozattal kezdődő ügyazonosítók).  

    Az aláírt igazolási kérelmet nem kell a Kincstár e-mail címére megküldeni,
    mert az automatikusan megjelenik a Kincstárnál igazolási kérelemként!

2. Igazolás kiadása:

    A Magyar Államkincstár igazolást kiadni csak arra a kérelemre tud,
    amelyre az átutalás (banki úton) az utalványmintán lévő cégbírósági
    illetve IM számlára megtörtént, valamint az átutalás közleménye
    hibátlanul tartalmazza az utalványmintán lévő 16 jegyű ügyazonosító
    számot és az átutalt összeg megegyezik az utalványmintán lévő
    összeggel. Az igazolás kiadása a kincstári jóváírást követő munkanapon
    történik.

    Igazolási kérelmekkel kapcsolatban a Magyar Államkincstár a
    következő elérhetőségeken ad információt:
    Honlap: www.allamkincstar.gov.hu
    Telefonszámok:
    06-1-452-2910 (1. menü),
    06-20-881-9535,
    06-30-344-0045,
    06-70-460-9005
    Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy 2017. október 9. 8:00 órától a Kincstár
    elektronikus cégeljárási illeték és költségtérítés telefonos
    ügyfélszolgálati
telefonszáma megváltozik,
az új telefonszám:
    +36 70 460 9009
.

3. Az átutalt összegek visszaigénylésének folyamata:

    Cégbírósági számlára befizetett, fel nem használt illeték
    visszaigénylése (10032000-0101XXXX):

    Az illetékes cégbíróság kérelemre igazolást ad ki a számlájára befizetett,
    fel nem használt illetékről. Majd írásbeli kérelemmel és ezen igazolás
    csatolásával kell a cégbíróság székhelye szerinti illetékes állami
    adóhatósághoz fordulni. (25/2006. IM rendelet)

    IM számlára befizetett összeg visszaigénylése
    (10032000-01810039):

    A visszautalási kérelmet a befizetés megtörténtéről szóló elektronikus
    igazolás csatolásával a következő címek egyikére kell megküldeni:
    Igazságügyi Minisztérium, Pénzügyi és Számviteli
    Főosztály, 1357 Budapest Pf. 2., koltsegterites(kukac)im.gov.hu