Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2025. február 20-án (csütörtök) 09:30-13:00-ig ügyfélszolgálati irodánk technikai okok miatt ZÁRVA tart, így a személyes ügyfélfogadás szünetel.

Szíves megértésüket köszönjük!

Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat

_____________________________________________________________

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet mellékleteinek, valamint az elektronikus cégbejegyzési eljárás és cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 24/2006. (V. 18.) IM rendelet 5. § (2) bekezdése értelmében, ha a cég szerződésmintát alkalmaz, a létesítő okiratot 2025. március 1-jétől elektronikus nyomtatványon kell elkészíteni.

2025. március 01-jétől a Zrt., egyszemélyes Zrt., a Bt., a Kkt., egyéni cég, a végrehajtói iroda és az egyszemélyes végrehajtói iroda, valamint a Kft. és egyszemélyes Kft. szerződésmintájának meg kell felelnie a https://ceginformaciosszolgalat.kormany.hu/technikai-feltetelek oldalon található sémadefiníciónak.

Az új sémadefiníciójú szerződésminták befogadása – a hivatkozott rendelkezések hatályba lépésének megfelelően – 2025. március 1-jétől történik.

Mindezekre tekintettel a korábbi, Word formátumú szerződésminták, továbbá a Kft. és az egyszemélyes Kft. korábbi sémadefiníciójú  szerződésminta nyomtatványai 2025. február 28-ig kerülnek befogadásra, és ezen időpontig nyújthatóak be.


Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat

_____________________________________________________________

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszere (TEÁOR) 2025. január 1-jén módosul. A 2008 óta hatályos TEÁOR’08 statisztikai nómenklatúrát a TEÁOR’25 váltja fel. Erről bővebb tájékoztatást az Elektronikus cégeljárás/TEÁOR25 menüpontban talál.

Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat

_____________________________________________________________

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés-szolgáltatás (AVDH) használata 2024. december 31. napjáig biztosított, így az AVDH szolgáltatás 2025. január 1-től nem lesz használható a céginformációs és cégeljárási szolgáltatások körében a magánszemély ügyfeleink számára.

Erről bővebb tájékoztatást a Fontos tudnivalók menüpontban talál.

Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat

_____________________________________________________________

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V.18.) IM rendelet mellékleteinek, valamint az elektronikus cégbejegyzési eljárás és cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 24/2006. (V. 18.) IM rendelet 5. § (2) és (3) bekezdéseinek módosítására tekintettel – amennyiben a Kft. vagy az egyszemélyes Kft. szerződésmintát alkalmaz –, a létesítő okiratot (társasági szerződés, alapító okirat) 2024. január 01-től  elektronikus nyomtatványon kell elkészíteni.

A nyomtatvány elérhetőségével kapcsolatban kérjük érdeklődjön annál a nyomtatványkitöltő szolgáltatónál, ahol a (változás)bejegyzési kérelem formanyomtatványát kitölti.

Amennyiben a szolgáltató oldalán lehetőség van arra, hogy a kitöltött nyomtatványt PDF formátumban töltsék le, akkor azt szükséges elektronikusan aláírni, vagy – mivel a jogszabály lehetővé teszi – kinyomtatva papír alapon minden fél által aláírva, visszaszkennelve becsatolni az e-aktába. Ha a szolgáltató oldaláról a kitöltött szerződésminta PDF formátumban nem tölthető le, abban az esetben a nyomtatványkitöltő programból lementett xml fájlt a Cégeljárás Portálra szükséges feltölteni, majd az xml-ből elkészült –  a Céginformációs Szolgálat záradékát tartalmazó – PDF fájlt szükséges letölteni, és már az előzőekben leírt módon elektronikusan vagy papír alapon aláírva csatolni az e-aktába.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a továbbiakban, amennyiben a Kft. vagy az egyszemélyes Kft. tagja vagy alapítója nem természetes személy, abban az esetben a PDF létrehozásakor az aláírásnál a „Név” alatt az „Elnevezés” és a szervezet további adatai is feltüntetésre kerülnek.

Továbbá tájékoztatjuk, hogy 2024. október 01-jétől a szerződésminta nyomtatványban szabadszöveges részként kell biztosítani, hogy az okiratszerkesztő jogi képviselő a vonatkozó jogszabályi feltételeknek megfelelő formai és tartalmi elemekkel eleget tudjon tenni az ellenjegyzési, közokirati formai, záradékolási és egyéb okiratszerkesztési kötelezettségének, ideértve az egységes szerkezetű létesítő okiraton feltüntetendő igazolást is.


                                     Ügyfélfogadás:
Hétfő - Csütörtök
                     délelőtt:  9.30 - 12.00
                     délután: 13.00 - 15.00

IDŐPONTFOGLALÁS

(A délelőtti és délutáni nyitvatartás utolsó 5 percében már nincs lehetőség új sorszám kiadására.)
                                     
                               
                     Ügyfélszolgálati Iroda címe:
                               1055 Bp., Báthory u. 12.