1. Utalvány-minta igénylése:
A 25/2006. (V.18.) IM rendelet az illeték és a közzétételi költségtérítés
elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más
cégügyekben alapján utalvány-minta lekérésére van szükség.
Utalványminták: illeték, útmutató
A befizetési igazolási kérelmet nem kell a Kincstár e-mail címére
megküldeni, mert az automatikusan megjelenik a Kincstárnál igazolási
kérelemként!
2. Igazolás kiadása:
A Magyar Államkincstár igazolást kiadni csak arra a kérelemre tud,
amelyre az átutalás (banki úton) az utalványmintán lévő cégbírósági
számlára megtörtént, valamint az átutalás közleménye
hibátlanul tartalmazza az utalványmintán lévő 16 jegyű ügyazonosító
számot és az átutalt összeg megegyezik az utalványmintán lévő
összeggel. Az igazolás kiadása a kincstári jóváírást követő
munkanapon történik.
Igazolási kérelmekkel kapcsolatban a Magyar Államkincstár a
következő elérhetőségeken ad információt:
Honlap: www.allamkincstar.gov.hu
Telefonszám: +36 70 460 9009
3. Az átutalt összegek visszaigénylésének folyamata:
Cégbírósági számlára befizetett, fel nem használt illeték
visszaigénylése (10032000-0101XXXX):
Az illetékes cégbíróság kérelemre igazolást ad ki a számlájára
befizetett, fel nem használt illetékről. Majd írásbeli kérelemmel és ezen
igazolás csatolásával kell a cégbíróság székhelye szerinti illetékes
állami adóhatósághoz fordulni. (25/2006. IM rendelet)