Tájékoztató - a közfeladatot ellátó szervek részére - az ingyenesen igénybe vehető cégadatbázis eléréséhez
A cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény (a továbbiakban: Cégtörvény) 15.§-ának (3) bekezdése alapján a Céginformációs Szolgálat a közfeladatot ellátó szervek részére - közfeladat megjelölése mellett - ingyenesen bocsátja rendelkezésre a kért céginformációt (a továbbiakban: céginformáció közfeladatot ellátó szervek részére).
A céginformáció közfeladatot ellátó szervek részére az alábbi oldalon keresztül érhető el:
Az ingyenes adatszolgáltatás és adattovábbítás biztosításának az alábbi technikai és adminisztratív feltételei vannak:
Minden egyes felhasználó részére be kell szerezni egy ún. autentikációs tanúsítványt, amely az alábbi típusú lehet:
- Minősített bizalmi szolgáltató által üzemeltetett távoli
kulcsmenedzsment szolgáltatás keretében a bizalmi szolgáltató által
HSM eszközön kezelt kulcshoz kibocsátott autentikációs tanúsítvány
- Minősített bizalmi szolgáltató által forgalmazott biztonságos aláírás
létrehozó eszközön (chipkártya vagy token) a bizalmi szolgáltató
által létrehozott kulcshoz kibocsátott autentikációs tanúsítvány.
(az adatbázishoz való hozzáféréshez nincs szükség elektronikus
aláírásra és az autentikációs tanúsítvány lehet az aláíró tanúsítvány
mellett ugyanazon az eszközön, így nem szükséges új hardver
eszköz beszerzése)
Amennyiben a felhasználó már rendelkezik a fentiek szerinti autentikációs tanúsítvánnyal, nincs szükség további eszköz vagy szolgáltatás beszerzésére.
Kérjük, hogy a tanúsítvány megfelelőségéről érdeklődjön hitelesítés- szolgáltatójánál.
A felhasználónak regisztrálnia kell. A regisztráció során a következő dokumentumok benyújtása szükséges a Céginformációs Szolgálathoz:
1. Nyilatkozat (Kapcsolódó anyagok) arról, hogy az igénylő szervezete a Cégtörvény 15. § (3) bekezdése alá tartozik.
2. Munkáltatói igazolás (Kapcsolódó anyagok), amely igazolja, hogy az igénylő ezen szervezet munkatársa.
A felsorolt dokumentumok elektronikus vagy papíralapú benyújtását követően a Céginformációs Szolgálat haladéktalanul regisztrálja az ügyfél tanúsítványát a céginformációs rendszerben.
3. Az autentikációs tanúsítvány megadását követően az Országos Cégnyilvántartó és Céginformációs Rendszer (OCCR) használata megkezdhető.
Az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által elektronikusan nyújtott szolgáltatásokban elfogadott, természetes személyek számára kibocsátott végfelhasználói tanúsítványok szerkezetét leíró dokumentum.
A Cégtörvényben biztosított ingyenesség kizárólag a cégjegyzék adatokhoz való hozzáférést fedi le, egyéb értéknövelt szolgáltatást (pl. cégfigyelés, különböző szempontok szerint leválogatott adatok, közvetlen gépi kapcsolat kialakítása, stb.) nem.