Tájékoztató - a közfeladatot ellátó szervek részére - az ingyenesen igénybevehető cégadatbázis eléréséhez
Az egyes családjogi és cégjogi eljárások egyszerűsítéséről szóló 2012. évi LXXXV. törvény módosította a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény (a továbbiakban: Cégtörvény) 15.§-ának (3) bekezdését, erre tekintettel a törvény hatályba lépését követően a céginformációs szolgálat a közfeladatot ellátó szervek részére - közfeladat megjelölése mellett - ingyenesen bocsátja rendelkezésre a kért céginformációt.
Esetükben sem az adatszolgáltatás sem az adattovábbítás nem köthető díjfizetéshez.
Az ingyenes céginformáció szolgáltatás a Ctv. 15. § (3) bekezdésben meghatározott szervek részére elérhető: https://gov.e-cegjegyzek.hu
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Cégtörvényben biztosított ingyenesség kizárólag a cégjegyzék adatokhoz való hozzáférést fedi le, egyéb értéknövelt szolgáltatást (pl. cégfigyelés, különböző szempontok szerint leválogatott adatok, közvetlen gépi kapcsolat kialakítása, stb.) nem.
Az ingyenes adatszolgáltatás és adattovábbítás biztosításának az alábbi technikai és adminisztratív feltételei vannak:
1. Minden egyes felhasználó részére be kell szerezni egy biztonságos
hardver kriptográfiai eszközön lévő kulcshoz kibocsátott ún.
autentikációs tanúsítványt, amely az alábbi típusú lehet:
- Minősített bizalmi szolgáltató által üzemeltetett távoli
kulcsmenedzsment szolgáltatás keretében a bizalmi szolgáltató által
HSM eszközön kezelt kulcshoz kibocsátott autentikációs tanúsítvány
- Minősített bizalmi szolgáltató által forgalmazott biztonságos aláírás
létrehozó eszközön (chipkártya vagy token) a bizalmi szolgáltató
által létrehozott kulcshoz kibocsátott autentikációs tanúsítvány.
(az adatbázishoz való hozzáféréshez nincs szükség elektronikus
aláírásra és az autentikációs tanúsítvány lehet az aláíró tanúsítvány
mellett ugyanazon az eszközön, így nem szükséges új hardver
eszköz beszerzése)
2. A felhasználóknak regisztrálni kell az Igazságügyi Minisztérium
OCCR-ét üzemeltető Technikai Szolgáltatónál.
A szolgáltatások igénybevételének feltételeiről érdeklődjenek a bizalmi szolgáltatóknál!
Amennyiben a felhasználó már rendelkezik a fentiek szerinti autentikációs tanúsítvánnyal, nincs szükség további eszköz vagy szolgáltatás beszerzésére.
Kérjük, hogy a tanúsítvány megfelelőségéről érdeklődjön hitelesítés- szolgáltatójánál.
Letölthető Tanúsítványprofil
Az Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat által elektronikusan nyújtott szolgáltatásokban elfogadott, természetes személyek számára kibocsátott végfelhasználói tanúsítványok szerkezetét leíró dokumentum.
A regisztráció során a Technikai Szolgáltatóhoz a következő dokumentumok benyújtása szükséges:
1. Az autentikációs tanúsítványt kibocsátó hitelesítés-szolgáltató
nyilatkozata, hogy
a.) az autentikációs tanúsítványhoz tartozó titkos kulcsot a
szolgáltató olyan eszközre (kártyára) bocsátotta ki, amelyről a
tanúsítványhoz tartozó titkos kulcs nem másolható és a titkos
kulcs nem létezik több példányban,
b.) a tanúsítványt hordozó eszközt (kártyát) személyes találkozás
alkalmával adta át a szolgáltató közvetlenül a tanúsítványban
szereplőszemély részére.
2. Igazolás arról, hogy a felhasználó a Cégtörvény 15. §-ának (3)
bekezdése hatálya alá tartozik.
a.) A honlapról letöltött nyilatkozat arról, hogy az igénylő szervezete
a Cégtörvény 15. § (3) alá tartozik. (Nem szükséges ismét
elküldeni, amennyiben az igénylő szervezete már küldött ilyen
nyilatkozatot.)
b.) Munkáltatói igazolás, amely igazolja, hogy az igénylő ezen
szervezet munkatársa.
3. Az igénylő neve és elérhetőségei (cím, telefon, email cím)
4. Maga az autentikációs tanúsítvány (nem a titkos kulcs)
A felsorolt dokumentumok elektronikus vagy papír alapú benyújtását követően a Technikai Szolgáltató haladéktalanul regisztrálja az ügyfél tanúsítványát a céginformációs rendszerben.
Az autentikációs tanúsítvány megadását követően az OCCR használata megkezdhető.
Kérjük, hogy a regisztrációval egyidejűleg a korábbiakban megkötött on-line céginformáció igénybevételére vonatkozó szerződését (Adattovábbítási Szerződés) a Technikai Szolgáltatónál felmondani szíveskedjék.
A Technikai Szolgáltató elérhetőségei:
Microsec Zrt.
1033 Budapest, Ángel Sanz Briz út 13.
tel.: (1) 505-4444
fax: (1) 505-4445
email: info(kukac)e-szigno.hu