A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet mellékleteinek, valamint az elektronikus cégbejegyzési eljárás és cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 24/2006. (V. 18.) IM rendelet 5. § (2) bekezdése értelmében, 2025. március 1-jétől, ha a cég (Zrt., egyszemélyes Zrt., a Bt., a Kkt., egyéni cég, a végrehajtói iroda és az egyszemélyes végrehajtói iroda, valamint a Kft. és egyszemélyes Kft.) szerződésmintát alkalmaz, a létesítő okiratot elektronikus nyomtatványon kell elkészíteni.
Mindezekre tekintettel a korábbi, Word formátumú szerződésminták, továbbá a Kft. és az egyszemélyes Kft. korábbi sémadefiníciójú szerződésminta nyomtatványai 2025. február 28-ig kerülnek befogadásra, és ezen időpontig nyújthatóak be.
A nyomtatvány elérhetőségével kapcsolatban kérjük, érdeklődjön annál a nyomtatványkitöltő szolgáltatónál, ahol a (változás)bejegyzési kérelem formanyomtatványát kitölti.
Amennyiben a szolgáltató oldalán lehetőség van arra, hogy a kitöltött nyomtatványt PDF formátumban töltsék le, akkor azt szükséges elektronikusan aláírni, vagy – mivel a jogszabály lehetővé teszi – kinyomtatva papír alapon minden fél által aláírva, visszaszkennelve becsatolni az e-aktába. Ha a szolgáltató oldaláról a kitöltött szerződésminta PDF formátumban nem tölthető le, abban az esetben a nyomtatványkitöltő programból lementett xml fájlt a Cégeljárás Portálra szükséges feltölteni, majd az xml-ből elkészült – a Céginformációs Szolgálat záradékát tartalmazó – PDF fájlt szükséges letölteni, és már az előzőekben leírt módon elektronikusan vagy papír alapon aláírva csatolni az e-aktába.
További információ: Elektronikus cégeljárás → Technikai feltételek (https://ceginformaciosszolgalat.kormany.hu/technikai-feltetelek)