Céginformációs Szolgálat visszajelzése

A Céginformációs Szolgálat a bejegyzési (változásbejegyzési) kérelem megvizsgálását követően az alábbi fokozott biztonságú elektronikus aláírással, és időbélyegzővel ellátott elektronikus igazolást küldi ki a jogi képviselőnek:

  1.     Informatikailag szabályszerű benyújtás
            Ha a bejegyzési (változásbejegyzési) kérelem informatikai és
            formai
    szempontból szabályszerűen került benyújtásra és
            a kérelem formanyomtatványában feltüntetett adatok
            ellenőrzésére is sikeresen sor került, a Céginformációs
            Szolgálat haladéktalanul továbbítja azt az illetékes
            cégbírósághoz.
    A Céginformációs Szolgálat tájékoztatja
            továbbá a cégbíróságot a Ctv. 38. § szerinti adatigénylés
            eredményéről. Ha a Céginformációs Szolgálat az adatok
            ellenőrzése során hibát észlelt, azonban a kérelem
            visszaküldésének esete nem állt fent, megjelöli a hibásan
            feltüntetett adatot is. A Céginformációs Szolgálat a kérelem
            megérkezéséről, és arról, hogy azt továbbította a
            cégbírósághoz, a kérelem cégbírósághoz való sikeres
            továbbításával egyidejűleg elektronikus igazolást küld a
            jogi képviselőnek.


  2.     Informatikailag hibás vagy hiányos benyújtás
            Ha a bejegyzési (változásbejegyzési) kérelem 
            formanyomtatványa és mellékletei informatikai vagy formai
            szempontból hibásak vagy hiányosak, nem tartalmazzák
            megfelelően a Ctv. 44. §-ban foglalt adatközléshez
            szükséges adatokat, továbbá ha a Ctv. 38. § szerinti
            adatigénylés eredményeként megállapítható, hogy a
            formanyomtatványban elírásnak nem tekinthető érdemi
            hiba szerepel, a Céginformációs Szolgálat a kérelmet
            elektronikus igazolással együtt a jogi képviselőnek
            visszaküldi.
    Ebben az esetben a bejegyzési
            (változásbejegyzési) kérelmet be nem nyújtottnak kell tekinteni.

Megújul az informatikai vizsgálat a cégeljárásban, amely 2022. április 11-étől kezdődően fokozatosan kerül bevezetésre. Az informatikai vizsgálat eredménye továbbra is e-aktában, aláírva kerül kiküldésre, azonban PDF dokumentumban kerül megjelenítésre.

Újdonság, hogy a PDF tartalmazza valamennyi lefuttatott ellenőrzést, azonban helyes küldemény esetében azzal a megjelöléssel, hogy a kérelem továbbításra került az illetékes cégbíróságra. Hibás kérelem esetén a lefuttatott ellenőrzéseket megelőzően a hibák külön is kiemelésre kerülnek, illetve felhívjuk a figyelmet arra, hogy a kérelem nem került továbbításra a cégbíróságra, be nem nyújtottnak kell tekinteni.

Menü

Főoldal

Navigáció