A Céginformációs Szolgálat által nyújtott céginformációs szolgáltatások részletes szabályait, valamint azok költségtérítéseit a Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban Közreműködő Szolgálat működéséről, valamint a céginformáció költségtérítéséről szóló 1/2006. (VI. 26.) IRM rendelet szabályozza.
Külföldi ügyfelek esetében a céginformációs szolgáltatás rendje megegyezik a belföldi ügyfelekre vonatkozó eljárásrenddel. A külföldről történő költségtérítés-fizetés lebonyolításának akadálya nincs. A fizetés banki átutalással történhet a devizaforgalomban szokásos módon - ehhez szükséges adatok: Igazságügyi Minisztérium Gazd. Szervezete Magyar Államkincstár IBAN szám: HU11 1003 2000 0181 0039 0000 0000, SWIFT kód: MANE HU HB - Az Igazságügyi Minisztérium a jóváírt összeget az MNB-n keresztül kapja meg az aktuális árfolyamon átszámított forint összegben.
Költségtérítéses céginformáció kizárólag az erre rendszeresített nyomtatványok kitöltése és a kapcsolódó költségtérítés megfizetésének igazolása után kérhető.
Céginformáció típusok:
- Cégkivonat
- Cégmásolat
- Cégbizonyítvány
- Névjegy
- Cégnév (korábban névlista)
- Cégirat
- Teljes beszámoló
- Mérleg
- Eredménykimutatás
- Kiegészítő melléklet
Céginformáció kérhető:
- Hiteles (közokirati) formában:
A kiadmány akkor hiteles, ha az Igazságügyi
Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban
Közreműködő Szolgálat hitelesítő záradékát tartalmazza, valamint
a kiadmány kiállítóját azonosító bélyegzőjével látja el a másolatot.
A kiadmány = közokirat, amely teljes bizonyító erővel bír.
- Nem hiteles (nem közokirati) formában:
A kiadmány akkor nem hiteles, ha az Igazságügyi
Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban
Közreműködő Szolgálat azt hitelesítő záradékkal nem látja el, de a
kiadmány kiállítóját azonosító bélyegzőjét ráteszi a másolatra. A
kiadmány ebben az esetben tájékoztató jellegű, bizonyító erővel nem
rendelkezik.
Érdeklődés:
A Céginformációs Szolgálat elérhetősége:
Call center: + 36 (1) 795 5111
(1. menü: beszámolóval kapcsolatos kérdések)
(2. menü: cégeljárással kapcsolatos kérdések)
(3. menü: céginformáció igénylése, ügyfélszolgálat elérhetősége)