A cégbejegyzési eljárás és a cégnyilvántartás egyes kérdéseiről szóló 21/2006. (V. 18.) IM rendelet (továbbiakban: IM rendelet) 1. § (1) bekezdése értelmében a cég bejegyzésére irányuló kérelmet külön jogszabályban meghatározott elektronikus kérelem formájában (elektronikus nyomtatványon) kell előterjeszteni. A bejegyzési kérelemhez a mellékleteket egy példányban kell benyújtani. A bejegyzési kérelmet és az ahhoz csatolt elektronikus úton létrejött vagy jogi képviselő által elektronikus okirattá alakított mellékleteket minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel kell ellátni.
1. Kérelem tartalma
- iratok
- adatszolgáltatás a NAV és a KSH felé
- illeték, költségtérítés befizetésének csatolása
2. Kérelem megküldése
3. Elvégzett ellenőrzések
4. Céginformációs Szolgálat visszajelzése
5. Cégbíróság visszajelzése
6. Fel nem használt befizetések visszaigénylése